W3Schools

Постмодерн нөхцөл: мэдлэгийн тухай тайлан орч. Г.Сайнхишиг, Ж.Энхбаяр, ред. С.Дулам

By: Лиотар ЖLanguage: Монгол Series: ; 0Publication details: УБ Арилдал ХХК 2012Edition: 0Description: 141х. А5ISBN: 978-99962-883-9-5 Subject(s): нийгмийн хэлхээ холбоо | мэдлэгийн тухайDDC classification: 000
Contents:
Ж.Лиотар Дэлхийн II Дайны дараах мэдлэгийн болон нийгмийн хөгжлийг шинжилж үзээд Соён гэгээрлийн үеэс улбаатай орчин үеийн мэдлэг нь Г.Ф. Гегелийн оюун санааны диалектик, К.Марксын ажилчин ангийн чөлөөлөх зэрэг метахүүрнэлээр хууль ёсны болж байсныг илрүүлсэн байна. Шинжлэх ухаан, технологийн хөгжлийн эрхээр 1950-иад оны төгсгөл гэхэд эдгээр метахүүрнэлийн орших нөхцөл байхгүй болсон хэмээн Лиотар дүгнэж, тэдгээрт үл итгэхийг уриалан, энэ үл итгэхүйгээ "постмодерн" гэж томъёолжээ. Тийнхүү "метахүүрнэлийн дараа легитимаци хаана байж болох вэ?" гэсэн асуулт тавиад мэдлэгийн хүлээн зөвшөөрөгдөх үр ашгийн шинэ шалгуур үзүүлэлт бий болсныг тодотгожээ. Судалгааны талбар: мэдээлэлжсэн нийгэм дэх мэдлэг
Асуудал: Легитимаци
Арга: Хэл хэлмэрийн тоглоом
Нийгмийн хэлхээ холбооны уг чанар: орчин үеийн хувилбар
Нийгмийн хэлхээ холбооны уг чанар: постмодерн үзэл
Хүүрнэл мэдлэгийн прагматик
Шинжлэх ухааны мэдлэгийн прагматик
Хүүрнэлийн үүрэг ба мэдлэгийн легитимаци
Мэдлэгийг легитим болгогч хүүрнэлүүд
Легитим шинжээ алдахуй
Судалгаа хийгээд түүнийг үр дүнгээр хүлээн авах нь
Боловсрол, түүнийг үр дүнгээр хүлээн зөвшөөрөх нь
Постмодерн шинжлэх ухаан бол тогтворгүй байдлын эрэл болох нь
Паралогиор легитимаци хийх нь
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Ном, сурах бичиг Ном, сурах бичиг Удирдлагын академи
Уншлагын танхим
000 Л-599 (Browse shelf (Opens below)) Available 54199-1-1
Ном, сурах бичиг Ном, сурах бичиг Удирдлагын академи
Уншлагын танхим
000 Л-599 (Browse shelf (Opens below)) Available 54199-2-1
Ном, сурах бичиг Ном, сурах бичиг Удирдлагын академи
Уншлагын танхим
000 Л-599 (Browse shelf (Opens below)) Available 54199-2-2
Total holds: 0

Ж.Лиотар Дэлхийн II Дайны дараах мэдлэгийн болон нийгмийн хөгжлийг шинжилж үзээд Соён гэгээрлийн үеэс улбаатай орчин үеийн мэдлэг нь Г.Ф. Гегелийн оюун санааны диалектик, К.Марксын ажилчин ангийн чөлөөлөх зэрэг метахүүрнэлээр хууль ёсны болж байсныг илрүүлсэн байна. Шинжлэх ухаан, технологийн хөгжлийн эрхээр 1950-иад оны төгсгөл гэхэд эдгээр метахүүрнэлийн орших нөхцөл байхгүй болсон хэмээн Лиотар дүгнэж, тэдгээрт үл итгэхийг уриалан, энэ үл итгэхүйгээ "постмодерн" гэж томъёолжээ. Тийнхүү "метахүүрнэлийн дараа легитимаци хаана байж болох вэ?" гэсэн асуулт тавиад мэдлэгийн хүлээн зөвшөөрөгдөх үр ашгийн шинэ шалгуур үзүүлэлт бий болсныг тодотгожээ.

Ж.Лиотар Дэлхийн II Дайны дараах мэдлэгийн болон нийгмийн хөгжлийг шинжилж үзээд Соён гэгээрлийн үеэс улбаатай орчин үеийн мэдлэг нь Г.Ф. Гегелийн оюун санааны диалектик, К.Марксын ажилчин ангийн чөлөөлөх зэрэг метахүүрнэлээр хууль ёсны болж байсныг илрүүлсэн байна. Шинжлэх ухаан, технологийн хөгжлийн эрхээр 1950-иад оны төгсгөл гэхэд эдгээр метахүүрнэлийн орших нөхцөл байхгүй болсон хэмээн Лиотар дүгнэж, тэдгээрт үл итгэхийг уриалан, энэ үл итгэхүйгээ "постмодерн" гэж томъёолжээ. Тийнхүү "метахүүрнэлийн дараа легитимаци хаана байж болох вэ?" гэсэн асуулт тавиад мэдлэгийн хүлээн зөвшөөрөгдөх үр ашгийн шинэ шалгуур үзүүлэлт бий болсныг тодотгожээ. Судалгааны талбар: мэдээлэлжсэн нийгэм дэх мэдлэг

Асуудал: Легитимаци

Арга: Хэл хэлмэрийн тоглоом

Нийгмийн хэлхээ холбооны уг чанар: орчин үеийн хувилбар

Нийгмийн хэлхээ холбооны уг чанар: постмодерн үзэл

Хүүрнэл мэдлэгийн прагматик

Шинжлэх ухааны мэдлэгийн прагматик

Хүүрнэлийн үүрэг ба мэдлэгийн легитимаци

Мэдлэгийг легитим болгогч хүүрнэлүүд

Легитим шинжээ алдахуй

Судалгаа хийгээд түүнийг үр дүнгээр хүлээн авах нь

Боловсрол, түүнийг үр дүнгээр хүлээн зөвшөөрөх нь

Постмодерн шинжлэх ухаан бол тогтворгүй байдлын эрэл болох нь

Паралогиор легитимаци хийх нь

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha