Лиотар Ж.
Постмодерн нөхцөл: мэдлэгийн тухай тайлан
орч. Г.Сайнхишиг, Ж.Энхбаяр, ред. С.Дулам
- 0
- УБ Арилдал ХХК 2012
- 141х. А5
- 0 .
Ж.Лиотар Дэлхийн II Дайны дараах мэдлэгийн болон нийгмийн хөгжлийг шинжилж үзээд Соён гэгээрлийн үеэс улбаатай орчин үеийн мэдлэг нь Г.Ф. Гегелийн оюун санааны диалектик, К.Марксын ажилчин ангийн чөлөөлөх зэрэг метахүүрнэлээр хууль ёсны болж байсныг илрүүлсэн байна. Шинжлэх ухаан, технологийн хөгжлийн эрхээр 1950-иад оны төгсгөл гэхэд эдгээр метахүүрнэлийн орших нөхцөл байхгүй болсон хэмээн Лиотар дүгнэж, тэдгээрт үл итгэхийг уриалан, энэ үл итгэхүйгээ "постмодерн" гэж томъёолжээ. Тийнхүү "метахүүрнэлийн дараа легитимаци хаана байж болох вэ?" гэсэн асуулт тавиад мэдлэгийн хүлээн зөвшөөрөгдөх үр ашгийн шинэ шалгуур үзүүлэлт бий болсныг тодотгожээ.
Ж.Лиотар Дэлхийн II Дайны дараах мэдлэгийн болон нийгмийн хөгжлийг шинжилж үзээд Соён гэгээрлийн үеэс улбаатай орчин үеийн мэдлэг нь Г.Ф. Гегелийн оюун санааны диалектик, К.Марксын ажилчин ангийн чөлөөлөх зэрэг метахүүрнэлээр хууль ёсны болж байсныг илрүүлсэн байна. Шинжлэх ухаан, технологийн хөгжлийн эрхээр 1950-иад оны төгсгөл гэхэд эдгээр метахүүрнэлийн орших нөхцөл байхгүй болсон хэмээн Лиотар дүгнэж, тэдгээрт үл итгэхийг уриалан, энэ үл итгэхүйгээ "постмодерн" гэж томъёолжээ. Тийнхүү "метахүүрнэлийн дараа легитимаци хаана байж болох вэ?" гэсэн асуулт тавиад мэдлэгийн хүлээн зөвшөөрөгдөх үр ашгийн шинэ шалгуур үзүүлэлт бий болсныг тодотгожээ. Судалгааны талбар: мэдээлэлжсэн нийгэм дэх мэдлэг Асуудал: Легитимаци Арга: Хэл хэлмэрийн тоглоом Нийгмийн хэлхээ холбооны уг чанар: орчин үеийн хувилбар Нийгмийн хэлхээ холбооны уг чанар: постмодерн үзэл Хүүрнэл мэдлэгийн прагматик Шинжлэх ухааны мэдлэгийн прагматик Хүүрнэлийн үүрэг ба мэдлэгийн легитимаци Мэдлэгийг легитим болгогч хүүрнэлүүд Легитим шинжээ алдахуй Судалгаа хийгээд түүнийг үр дүнгээр хүлээн авах нь Боловсрол, түүнийг үр дүнгээр хүлээн зөвшөөрөх нь Постмодерн шинжлэх ухаан бол тогтворгүй байдлын эрэл болох нь Паралогиор легитимаци хийх нь
978-99962-883-9-5 12000
Худалдаж авсан
нийгмийн хэлхээ холбоо мэдлэгийн тухай
000 / Л 599