000 04806nam a22004577a 4500
003 MN-UlNAG
005 20210503153038.0
008 210503b mp ||||| |||| 00| 0 mon d
020 _a978-99962-883-9-5
_c12000
035 _a54199
037 _fХудалдаж авсан
040 _cУА
041 _aMON
042 _a17218
043 _aMN
082 _2ДАА
_a000
_bЛ 599
100 _aЛиотар Ж.
245 0 _aПостмодерн нөхцөл: мэдлэгийн тухай тайлан
_cорч. Г.Сайнхишиг, Ж.Энхбаяр, ред. С.Дулам
250 _a0
260 _aУБ
_bАрилдал ХХК
_c2012
300 _a141х.
_cА5
490 _v0
500 _aЖ.Лиотар Дэлхийн II Дайны дараах мэдлэгийн болон нийгмийн хөгжлийг шинжилж үзээд Соён гэгээрлийн үеэс улбаатай орчин үеийн мэдлэг нь Г.Ф. Гегелийн оюун санааны диалектик, К.Марксын ажилчин ангийн чөлөөлөх зэрэг метахүүрнэлээр хууль ёсны болж байсныг илрүүлсэн байна. Шинжлэх ухаан, технологийн хөгжлийн эрхээр 1950-иад оны төгсгөл гэхэд эдгээр метахүүрнэлийн орших нөхцөл байхгүй болсон хэмээн Лиотар дүгнэж, тэдгээрт үл итгэхийг уриалан, энэ үл итгэхүйгээ "постмодерн" гэж томъёолжээ. Тийнхүү "метахүүрнэлийн дараа легитимаци хаана байж болох вэ?" гэсэн асуулт тавиад мэдлэгийн хүлээн зөвшөөрөгдөх үр ашгийн шинэ шалгуур үзүүлэлт бий болсныг тодотгожээ.
505 _aЖ.Лиотар Дэлхийн II Дайны дараах мэдлэгийн болон нийгмийн хөгжлийг шинжилж үзээд Соён гэгээрлийн үеэс улбаатай орчин үеийн мэдлэг нь Г.Ф. Гегелийн оюун санааны диалектик, К.Марксын ажилчин ангийн чөлөөлөх зэрэг метахүүрнэлээр хууль ёсны болж байсныг илрүүлсэн байна. Шинжлэх ухаан, технологийн хөгжлийн эрхээр 1950-иад оны төгсгөл гэхэд эдгээр метахүүрнэлийн орших нөхцөл байхгүй болсон хэмээн Лиотар дүгнэж, тэдгээрт үл итгэхийг уриалан, энэ үл итгэхүйгээ "постмодерн" гэж томъёолжээ. Тийнхүү "метахүүрнэлийн дараа легитимаци хаана байж болох вэ?" гэсэн асуулт тавиад мэдлэгийн хүлээн зөвшөөрөгдөх үр ашгийн шинэ шалгуур үзүүлэлт бий болсныг тодотгожээ.
_tСудалгааны талбар: мэдээлэлжсэн нийгэм дэх мэдлэг
505 _tАсуудал: Легитимаци
505 _tАрга: Хэл хэлмэрийн тоглоом
505 _tНийгмийн хэлхээ холбооны уг чанар: орчин үеийн хувилбар
505 _tНийгмийн хэлхээ холбооны уг чанар: постмодерн үзэл
505 _tХүүрнэл мэдлэгийн прагматик
505 _tШинжлэх ухааны мэдлэгийн прагматик
505 _tХүүрнэлийн үүрэг ба мэдлэгийн легитимаци
505 _tМэдлэгийг легитим болгогч хүүрнэлүүд
505 _tЛегитим шинжээ алдахуй
505 _tСудалгаа хийгээд түүнийг үр дүнгээр хүлээн авах нь
505 _tБоловсрол, түүнийг үр дүнгээр хүлээн зөвшөөрөх нь
505 _tПостмодерн шинжлэх ухаан бол тогтворгүй байдлын эрэл болох нь
505 _tПаралогиор легитимаци хийх нь
653 _aнийгмийн хэлхээ холбоо
653 _aмэдлэгийн тухай
942 _2ddc
_cBK
999 _c20710
_d20710